Hoe werkt deskundig redeneren in een Gedeelde Verklarende Analyse? Malou van Hintum gaat in gesprek met Titia Free, Orthopedagoog Generalist.
Deze video is een productie van de Beweging van 0 en is gemaakt voor jeugdhulpprofessionals, onderwijsinstellingen, gemeenten, beleidsmakers, bestuurders en andere geïnteresseerden.
00:00 Intro
00:24 Wat is een gedeelde verklarende analyse?
01:50 Heb je bij deskundig redeneren een gelijkwaardige relatie met ouders en kinderen?
03:20 Wanneer weet je dat je het weet?
03:59 Wat is de rol van de omgeving?
04:34 Praktijkvoorbeeld ‘Ik vind het niet leuk op school’
06:16 Is deskundig redeneren een soort puzzelen?
06:53 Is er altijd professionele hulp nodig na een verklarende analyse?
07:46 Hoe heb jij geleerd deskundig te redeneren?
11:40 Is er bij deskundig redeneren ruimte voor intuïtie?
14:33 Voorwaarden voor deskundig redeneren
16:18 Hoe werkt deskundig redeneren in samenwerking tussen professionals?
16:59 Hoe kun je elkaar enthousiasmeren?
17:58 Niet weten is oké
Met dank aan Titia Free, Hilde Tempel, Ellen Loykens, Bram Orobio de Castro, Peter Dijkshoorn, Laura Geesing en Malou van Hintum
Productie & regie: Martijn van Dam
Beeld & geluid: Tames Media
Deze video is gesponsord door het Fonds Welzijnswerk. Wil je ook sponsor worden? Laat het ons weten via info@bewegingvannul.nl
Ga voor ambitieuze jeugdhulp en volg @Bewegingvannul op LinkedIn