Hoe werkt deskundig redeneren bij een gedeelde verklarende analyse?
Samen met Titia Free, Orthopedagoog Generalist, maakte de Beweging van 0 een video voor (toekomstige) jeugdprofessionals over deskundig redeneren bij een gedeelde verklarende analyse.
00:00 Intro
00:24 Wat is een gedeelde verklarende analyse?
01:50 Heb je bij deskundig redeneren een gelijkwaardige relatie met ouders en kinderen?
03:20 Wanneer weet je dat je het weet?
03:59 Wat is de rol van de omgeving?
04:34 Praktijkvoorbeeld ‘Ik vind het niet leuk op school’ 06:16 Is deskundig redeneren een soort puzzelen?
06:53 Is er altijd professionele hulp nodig na een verklarende analyse?
07:46 Hoe heb jij geleerd deskundig te redeneren?
11:40 Is er bij deskundig redeneren ruimte voor intuïtie?
14:33 Voorwaarden voor deskundig redeneren
16:18 Hoe werkt deskundig redeneren in samenwerking tussen professionals?
16:59 Hoe kun je elkaar enthousiasmeren?
17:58 Niet weten is oké
Met dank aan Titia Free – van den Heuvel Malou van Hintum Ellen Loykens Hilde Tempel Bram Orobio de Castro Peter Dijkshoorn Laura Geesing
Productie & regie: Martijn van Dam
Beeld & geluid: Jochem Tames
Deze video is gesponsord door het Fonds Welzijnswerk. Wil je ook sponsor worden? Doe een donatie via onze website of laat het ons weten via info@bewegingvannul.nl. We hebben nog zoveel mooie verhalen te vertellen!
Bekijk ook de video van Hilde Tempel over de deskundig redeneren in de Verklarende Analyse.
Ga voor ambitieuze jeugdhulp en volg de beweging van Nul op Linkedin